Jägarförbundet Skåne erbjuder utbildning i avskjutningsrapportering.

God avskjutningsstatistik ger oss kunskap om viltstammarnas utveckling i landet. Statistiken utgör underlag bland annat när jakttider ska beslutas och är viktig när vi försvarar jakten i Sverige. Svenska Jägarförbundet har haft uppdraget att samla in avskjutningsstatistik sedan 1948. Du kan bidra genom att rapportera ditt jaktlags avskjutning.

Du lär dig rapportera jaktlagets avskjutning i Viltdata.

Utbildningen vänder sig huvudsakligen till skånska jägare som jagar under allmän jakttid på oregistrerade marker.

Digital: Teams

Datum och tid: 23 april alternativt 14 maj, kl. 19 – 21

Kursledare: Jaktvårdskonsulent Mikael Bengtsson

Kostnadsfritt

Ange namn, mailadress samt vilket datum ni önskar delta. Skriv Bli viltrapportör i ämnesraden. Anslutningslänk skickas ut samma dag som utbildningen är.

Sista anmälningsdatum: 22 april respektive 13 maj.