Härlig fältskyttepremiär i Skåne, Söndagen 26 mars.

Vädret bjöd på uppehåll, en del sol och spännande sidvindar i Grushålan vid Kristianstad JSK, Fjälkinge, Kristianstad Bromölla jvk. 83 förväntansfulla 22LR skyttar hälsades välkomna av Roger Jönsson och Håkan Nilsson

glada anleten. Inte nog med att vi fick delta för anmälningsavgiften, det ingick också en välgrillad korv med bröd.

Vi fick chansen att prata med skyttar som inte setts på länge, kul. En del tog chansen att skjuta på springande vildsvin. Där gick det undan, men en del ”höll rätt i spettet” och satte full pott.

Dagen bjöd på både litet enklare och mer utmanande mål. Gåsen var särskilt kul, med rejält avstånd och byiga sidvindar. En del höll upp eller ned och andra skruvade ivrigt på avstånden i kikarsiktet.

Dagen avslutades med korv, kaffe, mycket snack och förväntningar om kommande tävlingar.

Roger Jönsson avslutade med prisutdelning: prispeng och fina sponsorpriser.

Grattis till särskilt bra skytte för Vilmer Jönsson och Melvin Kjällqvist i Juniorklassen, Elin Welmer, Nelli Jansson och Ylva Olsson i dam, Christer  Persson, Lars Alm och Bengt Hansson i Veteran och Kenneth Eklund, Morgan Witlock och Oscar Fält i Jägarklassen. Grattis till alla oss andra också som både hade en finfin dag och fick träna under trevliga former.

skytte

Hur var det nu med avståndet? 60, 70, 80 meter eller mer….. 22LR sjunker snabbt när den väl

börjar dala.

vid pennan