Jägareförbundet Skåne genomförde en av sina utbildningsjakter första helgen i september.

Bild-15.jpgArrangemanget startade med inskjutning/kontrollskjutning på en liten mysig skjutbana i trakten av Degeberga, fortsatte med inkvartering i övernattningsstugor, utbildningsgenomgång, genomgång av PM och säkerhetsbestämmelser och därefter uttransport till kvällspasset på jaktmarken. Utgruppering i jakttorn där vissa av jaktdeltagarna hade bisittare. Instruktionmässig passning av nedlagt vilt. Denna gång en dovspets, åter till stugbyn, kort nattsömn och tidig morgon åter till jaktmarken för morgonpasset.

Efter jakten kom ett antal bilder med bifogad text från en mycket nöjd jaktdeltagare Maya Rincón-Dahlberg: Tusen tack för en fantastisk utbildningsjakt. Jag och min son Liam tyckte det var superfint och trevligt ordnat samt mycket lärorikt på alla sätt och vis. Detta gör vi gärna om!        Så otroligt trevligt upplagt och väldigt lärorikt. Även superkul att få träffa gamla "kursare" och kursledare.

Ni utbildningsledare och bisittare är eldsjälar som orkar engagera er för oss nybörjare. Ni ger oss kunskap och trygghet via er erfarenhet, lugn och tålamod. TACK!

Bilder med text: Maya Rincón-Dahlberg.