Styrelsemöte i skarpt läge med skarpa killar

onsdag, 20 mars 2013

Lundabygdens jvkDet är säkerligen många bland kretsarnas styrelser som avundas oss i Lundabygdens jvk. Vi har inte bara fått tillgång till ny fräsch sammanträdeslokal hos Jakt & Skytte på Meteorvägen 12 i Staffanstorp utan också tillgång till den nyöppnade skjutbiografen som företaget driver i samma byggnad och detta tack vare en av ägarna Tobias Jönsson som också är styrelseledamot.

Efter senaste styrelsemötet kunde styrelsen bekanta sig med och testa sina färdigheter i skjutbiografen. Styrelsens medlemmar fick med egna klass 1 vapen och skarp ammunition försöka fälla de vildsvin, hjortar m.m. som visades på vita duken och se träffar och bommar med simulatorns hjälp. Vi var alla överens om att denna skjutövning var mycket nyttig och gav mersmak för framtiden. Styrelsen beslöt därför att kostadsfritt för kretsens medlemmar ordna en kväll med simulatorskytte hos Jakt & Skytte i Staffanstorp. Detta arrangemang äger rum tisdagen den 14 maj mellan kl 18 och 21.

Cai Inge Holm