Kvinnligt nätverk (JAQT)

JAQT Skane

JAQT – Jagande Aktiva Kvinnor i Tiden, är Jägareförbundets kvinnliga nätverk och målsättningen med JAQT är att vi skall bli fler jägare i Sverige, att öka acceptansen för kvinnliga jägare, hjälpa nya kvinnliga jägare samt att kvinnor och män skall jaga tillsammans.

Nätverkets syfte:

• Att knyta nya jaktliga kontakter
  • Att umgås utifrån jakten och ha roligt tillsammans
  • Att undvika prestige på skjutbanor och ute i skogen
  • Att lära sig mer om jakt, djur, natur friluftsliv i form av möten, kurser, seminarier och jakt
  • Att få information om nyheter inom bland annat jakt, natur, djur
  • Att vara en grupp som bildar opinion och som kan stötta inom aktuella jaktliga områden.

Jägareförbundets JAQT aktiviteter är till för att ge kvinnor mer erfarenhet, kunskap och möjligheter att förvärva egna upplevelser av natur, djur och jakt. Samt att lära känna andra jagande kvinnor och stärka det jaktliga självförtroendet.

Vi vill vara ett stöd för varandra, aktiva som ännu inte aktiva jägare. Vi välkomnar varmt alla nya medlemmar oavsett tidigare erfarenheter.

För att få ett fungerande nätverk är vi beroende av att alla bidrar med sina kunskaper och erfarenheter för att kunna ordna roliga och givande aktiviteter tillsammans. Inom kretsarna kan man som medlem lokalt engagera sig i jakt- och viltvårdsfrågor och delta i aktiviteter. I Skånes län finns det 13 jaktvårdskretsar. Gör ni inget val står kretsen ni tillhör på medlemskortet. Kontakt information till din kretsstyrelse finns på: www.jagareforbundetskane/jaktvardskretsar

Som medlem i nätverket får du utan kostnad information och inbjudan via vår mejlslinga till både jakter och andra aktiviteter. För att anmäla sig till listan mejlar du: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

JAQT Skåne finns på Facebook!: https://www.facebook.com/groups/43753511004/

Genom länens hemsidor kan ni hitta alla aktiviteter som är på gång: http://jagareforbundetskane.se/kalendarium/

Anmälan till aktiviteter samt en kontaktperson står på inbjudan.

Har ni förslag på aktiviteter eller om ni vill ordna en aktivitet vill vi gärna höra om det, så mejla in och berätta!
Med vänliga hälsningar,
JAQT Skånes Arbetsgrupp – Carina Fridh, Ingrid Kongstad, Anette Hagen samt Janine Kettels (Sammankallande)