Utbildningsjakten i nordvästra Skåne 13/12 är inställd!

söndag, 1 december 2019

Rådjur/harjakt i nordvästra Skåne 12-13 (avgift 700 kr, ungdomar 300 kr). Inställd – för få anmälda!

De, som anmält sig hänvisas att anmäla sig till utbildningsjakten i trakten av Hässleholm 15 december – se kalendariet!

Vi samlas på jaktmarken (exakt plats meddelas i antagningsbesked). Jägareförbundet Skåne disponerar området för två utbildningsjakter årligen. Utbildningsgenomgång ev med demonstrationsskjutning på rådjursfigur och förevisning av hagelsskottets eldkraft. Vi informerar om jaktformen, hundanvändning, tipsar om hur man beter sig på jakten samt går igenom säkerhetsbestämmelser och PM för jakten.

Skyttarna utgrupperas därefter till sina respektive pass och hundförarna intar utgångsläge för respektive såt – totalt skall två såtar jagas under dagen med stöthundar som skrämmer fram viltet mot skyttarna. Mellan såt 1 och 2 återsamling för korvgrillning och fika. Efter genomförd jakt kort erfarenhetsgenomgång, viltparad och passning av skjutet vilt som resp skytt har möjlighet att köpa.

Du måste vara medlem i Svenska Jägareförbundet.

Fylli formulär till jakten 13 december här: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScs1LLVSSYTkVU4JCGQ6g71Du-vm_rVC1BzV7yoDYSNeD2WRA/viewform?vc=0&c=0&w=1