Nu är det dags för JF Skånes jakthundsinstruktörer att rapportera årets hundkurser!

fredag, 13 november 2020

Jägareförbundet Skånes jakthundsinstruktörer – rapportering av årets genomförda hundkurser.

I den överenskommelse som jakthundsinstruktörerna skriver under när de blir instruktörer i Svenska Jägareförbundet är en av punkterna ” att årligen rapportera till hundansvarig tjänsteman alt. länsförening inom Svenska Jägareförbundet i vilken omfattning instruktören genomfört utbildning, även om ingen verksamhet förekommit.”

Nationella hundgruppen har nu tagit fram ett enkelt rapporteringsformulär. Formuläret skall som framgår fyllas i även om du under året inte haft några kurser. Om du har kurser tillsammans med en eller flera andra instruktörer så räcker det att en av er rapporterar och då anger vilka mer som ingår i arbetslaget.

Har du inte varit aktiv under året, inte ingår i ett arbetslag eller väljer att inte höra av dig så riskerar du att bli struken från länets förteckning av jakthundsinstruktörer.

I Jägareförbundet Skånes tidigare rapporteringar har du haft möjlighet att ange önskemål om ämnen för kommande års kompletteringsutbildningar. Denna möjlighet finns inte med i detta formulär. Du kan istället skicka ev önskemål till hundansvarig i Jägareförbundet Skåne Håkan Nilsson, hakan.nilsson@jagareforbundetskane.se helst före 18 november då länsföreningen genomför sin planering för det kommande året.

Det formulär, som Nationella Hundgruppen har tagit fram finns på Jägareförbundets hemsida. Formuläret fylls i och kommer sedan att sammanställas till statistik för respektive länsförening och skickas till länets hundansvarige.

Formuläret går att använda från 13 november och fram till den 31 december 2020.

Länk till rapporteringsformulär https://jagareforbundet.se/jakt/hund/inrapportering-av-hundkurser/

Bifogat finns en kort instruktion om det uppstår några funderingar kring hur man fyller i formuläret.

Instruktion för att fylla i formulär

Nerladdningsbara filer

Instruktion för att fylla i formulär
Rubrik: Instruktion för att fylla i formulär (0 click)