Hur man väljer kula – digital föreläsning för Svenska Jägareförbundets medlemmar

onsdag, 16 juni 2021

Är du ny jägare och funderar på vilken ammunition du ska använda? På vilket avstånd räknar du med att fälla ditt vilt? Prioritera kort flyktsträcka eller minimal köttförstöring?

Frågorna är många och i samarbete med Norma reder vi ut olika möjligheter efter just dina förutsättningar. Du ska välja en kula du känner dig trygg med – i slutändan handlar det om din kapacitet som jägare, att välja rätt tillfälle, avstånd och placera skottet korrekt. Kulan ska underlätta ett bra avslut.

Tid: 10 augusti kl 18.00-20.00

Plats: digital länk

Pris: 100 kronor

Anmälan här Hur man väljer kula – föreläsning för Svenska Jägareförbundets medlemmar (studieframjandet.se)