Utbildning sociala medier för förtroendevalda

fredag, 18 juni 2021

Äntligen finns det möjlighet att delta på kurs/webbinarium i sociala medier!

Utbildningen riktar sig till alla förtroendevalda som sköter om konton (Facebook, Instagram) eller bara vill inspireras och kunna bidra till Svenska Jägareförbundets skyltfönster.

Idag når förbundets Instagram och Facebook-konton (nationella, län och kretsar) över 95 000 personer.

Nu erbjuds ni 1,5-2 tim där ni får tips och råd om hur konton kan hållas levande, engagera och locka följare och inte minst informera medlemmar om saker förbundet gör. Några kanske vill ha hjälp att starta konto, någon kanske redan kan allt och bara vill ha lite inspiration. Ulrika Karlsson Arne som håller i utbildningen kommer guida er efter era förutsättningar och anordnar uppföljningsmöte vid behov.

Eftersom sociala medier är en del av Svenska Jägareförbundets skyltfönster är detta ett viktigt tillfälle och en bra möjlighet till att lära sig hur man kan påverka och kommunicera på ett bättre sätt.

Det finns några olika tillfällen att välja på. Utbildningen kommer att ske främst under sommaren. Det finns både dagtid och kvällstid att välja på. Man väljer själv vilket tillfälle som passar bäst. Eftersom det är under sommaren och semestertider har vi förståelse för att tillfällena inte passar alla. Det kommer därför finnas möjlighet till ett uppsamlingstillfälle i höst.

Nedan är de tillfällen som finns att välja på:

• Onsdag 7 juli klockan 9-11 eller klockan 18-20
  • Måndag 9 augusti klockan 14-16 eller klockan 18-20
  • Söndag 15 augusti klockan 16-20

Klicka in på denna länken för att komma till anmälningen för deltagande på webbinariumet: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=EVzgChR-eE2IBUfZz7aQaWiY-0BN57dKovrC3aqS3MxUOEFIRlVETU5XTlFNWEUxNExSOFZPUkQxNC4u

Anmäl er senast onsdag 23 juni!

Ni får gärna hjälpa till med att sprida vidare detta till de personer som har/ansvarar för sociala mediekonton i er jaktvårdskrets. Får ni några frågor ni inte vet svaret på är det bara att skicka dem vidare till:

Olivia Ahlberg

kommunikation och marknadsföring Region Syd