Andjaktsutbildning Skåne 2023-09-27

IMG 4501 bred bild

Är du intresserad av att lära mer om andfåglar och jakt eller har en grund-tränad apportör som du vill arbeta med då är det här utbildningen för dig!

Utbildningen vänder sig till dig som är hundförare eller jägare och du får möjlighet att lära dig mer om andjakt under ledning av instruktörer. För hundförare och hund gäller teori och apporteringsarbete vid jakt och för jägaren gäller teori och uppflogs- eller sträckjakt.
Teori om andfågel, artkunskap, jakten och praktiskt tillvaratagande.

Krav: Medlemskap i Svenska Jägareförbundet. Jägare: Eget hagelvapen. Hundförare: Egen hund (som yngst ca 1,5 år) för apporteringsarbete.
Hunden ska komma på inkallning och ska kunna överlämna en dummy till sin förare.

Längd: ca 9 tim.

Kursavgift: 1400 kr per deltagare.

Plats: Agusa.

Instruktörer: Jägareförbundet Skånes jakthundsinstruktörer och jaktskytteinstruktör.

Syfte: Att ge deltagarna sådana kunskaper att de kan jaga änder på ett etiskt, jägarmässigt och framgångsrikt sätt.

Mål: Efter genomgången kurs ska deltagarna ha grundläggande kunskaper om:

• Artkunskap
  • Hur andjakt genomförs
  • Hundförarens teknik och utrustning vid jakt
  • Att arbeta med hund vid andjakt
  • Tillvaratagande av fällt vilt

Fällt vilt kan köpas av deltagarna för dagspris.

Kurstillfälle hösten 2023:
Andjaktsutbildning
Jaktdag: onsdagen den 27 september kl 12:00 – ca 19:00

Frågor: Lasse Persson

Välkommen med din anmälan! Registrera dig längst ner på sidan.
Jägareförbundet Skåne

Startar 2023-09-27 - ons - 12:00
Slutar 2023-09-27 - ons - 19:00
Anmälan stängs 2023-09-26 - tis - 18:00
Platser Obegränsat
Registerad 6

Det går inte längre att anmäla sig men skicka ett mail och dubbelkolla ifall det finns någon lucka!