Lundabygdens Jvk

onsdag, 26 augusti 2020
Av: admin

Lundabygden har en egen hemsida, klicka här så kommer du dit

INBJUDAN ATT SKJUTA BJÖRN- OCH VILDSVINSPASSET PÅ MALMÖ SKYTTEGILLES SKYTTEBANA VID SPILLEPENG UTANFÖR MALMÖ SÖNDAGEN DEN 6 SEPTEMBER 2020 KLOCKAN 10-13.

För medlemmar i Svenska Jägareförbundet är skjutningen gratis. Dock får man själv hålla sig med övningsammunition. De vanligaste kalibrarna finns att emellertid att köpa på skyttebanan.

På grund av den pågående coronapandemin skall deltagarna hålla föreskriven social distans – minst 2 meter – förutom att iaktta de regler som gäller för vistelse på skjutbanan. Av samma skäl avstår styrelsen från att bjuda på förfriskningar. Handsprit tillhandahålles av jaktvårdskretsen.

Välkomna!

Inbjudan till årsmöte i Lundabygdens jaktvårdskrets

Som medlem i Svenska Jägareförbundet och tillhörig Lundabygdens jaktvårdskrets krets – din kretstillhörighet framgår av ditt medlemskort – är du hjärtligt välkommen till vårt årsmöte som hålls på Staffanstorps Gästis torsdagen den 6 februari 2020 kl 19.00.

Efter stadgeenliga ärenden – val m.m. – kommer jaktvårdskonsulent Louise Gårdefalk berätta om vår nya bok om fältviltet och det finns möjlighet att köpa boken på plats. Vidare kommer Louise att visa Svenska Jägareförbundets powerpoint om hur man skall bete sig mot jaktmotståndare. Slutligen kommer Louise att visa hur du använder den nya appen om viltrapportering. Allt pekar alltså mot en trevlig och intressant kväll!

Vi avslutar som vanligt med en gemensam middag ( viltwallenbergare med potatismos, lingon och gröna ärtor samt som avslutning kaffe och kaka. Kretsen subventionerar middag och kaffe så att du endast betalar 100 kr själv; resten står kretsen för. Naturligtvis har vi vårt traditionella lotteri med många fina vinster.

Det behövs inte att du anmäler dig till årsmötet; du är välkommen ändå. Men det underlättar för oss att beställa rätt antal portioner mat om du anmäler dig i förhand senast den 1 februari 2020 på denna länk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf7YehWd_0JGwGjYVdXVGlXmsXkViKMO_e-R6jYT_u950TRlg/viewform?vc=0&c=0&w=1

Välkommen!