Lundabygdens Jvk

fredag, 27 oktober 2017
Av: admin

Lundabygden har en egen hemsida, klicka här så kommer du dit

Aktiviteter hos Lundabygdens jvk 2017:

Skjutning hos Jakt & Skytte i Staffanstorp den 15 november

Onsdagen den 15 november kl 17.00 – 20.00 är kretsens medlemmar välkomna på skjutning hos Jakt & Skytte på Meteorvägen 12  i Staffanstorp. Det gäller att med sin studsare skjuta mot de djurbilder som visas i skjutbiografen. Ett i mångas tycke förträffligt sätt att öva skytte och inse sina begränsningar. Kretsen bjuder på en omgång om cirka 15 minuter i skjutbiografen. Vi räknar med 16 skyttar skall kunna skjuta per timme . Du måste dock själv betala övningsammunitionen. De vanligaste kalibrarna finns att köpa hos Jakt & Skytte.

Föredrag hos Staffanstorps Gästis den 23 november

Vi träffas hos Staffanstorps Gästis torsdagen den 23 november kl 18.00. Jaktvårdskonsulent Fredrik Jönsson – som vi träffade vid årsmötet 2017 –  kommer att hålla föredrag och besvara vanliga frågor som vi jägare ställer oss såsom vad gäller om skyddsjakt – får jag t.ex. använda bulvaner vid skyddsjakt efter gäss? Hur är det med motorfordon och jakt – får jag använda motorfordon och vid vilka tillfällen? Vad skall jaktledaren tänka på  och hur skall jag som jägare uppträda? Detta och många andra frågor tar Fredrik upp i sitt föredrag. Det blir garanterat en lärorik och inspirerande kväll så missa inte tillfället att får svar på de frågor om jakt du funderar på. Kretsen bjuder på kaffe och smörgås.